요약설명 :
실제 경험했던 공간의 경계에서 느껴지는 심리적인 감정들을 기억과 상상의 요소와 결합시켜 작품으로 불러온다. 이에 대한 직접적인 서술보다, 은유적이거나 우회적인 방법으로 이야기를 풀어나간다. , , , 시리즈가 있으며, 작품은 작가가 그간 체류했던 장소(영국, 아이슬란드, 한국, 노르웨이)에 따라 구분된다. 작가는 누군가의 시선, 그 타인과의 관계에 따라 유동적일 수 있는 심리적 경계가 우리 주변에서 어떻게 형성되어 있는지 관찰자적 시점으로 바라보며, 그 심리적인 막(screen)이 어떠한 방향으로 열릴 수 있을지 회화적 언어를 중심으로 그 가능성을 찾아 나선다.
The artist creates her work by combining the elements of memories and imagination with psychological feelings, which she actually experienced within the boundaries of different spaces. She tells a story with the use of a metaphor, or indirect expression, rather than a direct description. A series of , , , are included in her collection, and they are classified according to the places where she has stayed (United Kingdom, Iceland, Korea and Norway). She also takes a viewpoint of an observer on how psychological boundaries, which may be fluid according to the eyes of a stranger and the relationship with him/her, are shaped in the environment. And, it pursues to shed a light on whether it is possible to find a way to open our psychological screens against each other, and if so, in which direction it can be opened, by focusing through the languages of a painting.