현대사회의 일상은 콘크리트 건물 안에서 많은 시간을 보내며 살아가고 있다. 이 공간에서는 기술문명의 발전과 다양한 미디어의 출현으로 수많은 정보를 쉽게 접할 수 있게 되었다. 과도한 정보로 편리함 이면에 전 세계의 비극적이고 불편한 사건 사고들에 대해서도 쉽게 노출되었다. 차가운 사각 콘크리트 공간에서의 시각 청각을 통한 간접 경험들은 점차 내재된 불안감으로 쌓여갔다. 이러한 일상은 시간이 지나 현재 주변에서 일어나는 현상에 대해서도 의심이 들기 시작했다. 불안감을 지속시키기 위한 누군가의 의도된 현상들이 아닌지에 대한 생각이 머릿속 한편을 차지하게 되었다. 이렇게 일상의 삶은 불안감에 의해 유지되었고 불안을 담아내는 작업으로 연결되었다. 작품은 낡은 공간 안에 불안의 원인이 되는 다양한 이미지들을 병치하였고 이를 통해 불안을 다스리는 방법을 찾아가고 있다.
Modern human beings live in a concrete building for the greater part of their days more than any time of the history. They can easily acquire massive amount of information due to the development of a technical civilization and the appearance of different kinds of media. It is understood that they may be easily exposed to the tragic and inconvenient events and accidents in the world because of excessive information. When examining the hidden side of convenience, the indirect experiences from seeing and hearing various objects in an unfeeling square of concrete space increases quite a bit and the uneasy feelings accumulate gradually on their minds. These daily experiences make them doubt the surrounding phenomena as time passes. They doubt whether the uneasy feelings may be made by somebody. Accordingly, the daily life is maintained by the uneasy feelings, and the works to express them are connected with that idea. If you take a look at my work, various images cause uneasy feelings that are put side-by-side in the old space. In that say, you can find a way to resolve those uneasy feelings.